duminică, 15 iulie 2007

Interviu in Coridor

Ion Surdu
Data naşterii: 18.03.1986
Zodia: Peşte
Hobby: Internet, mass-media şi sport
Caracteristici: Calm, tăcut, subtil.

Victor Tanasii
Data naşterii: 14.10.1986
Zodia: Balanţă
Hobby: Călătorii, atletica
Caracteristici: Este un tip “zăpăcit”, comunicabil, ţine la istorie şi neam.

George Iosip
Data naşterii: 4.11.1986
Zodia: Scorpion
Hobby: Chitara, internet şi sport
Caracteristici: Sociabil, glumeţ, ingenios,
cântă mereu.

Alexandru Luca
Data Naşterii: 3.11.1985
Zodia: Scorpion
Hobby: fotbal, lirica
Caracteristici: Romantic, vorbăreţ, comic,
energic.

1. Ce v-a unit şi ce vă uneşte?
Ion Surdu (I.S.) Interesul comun, prietenie şi viziuni, mai mult sau mai puţin, comune.
George Iosip (G.I.) Ne-a unit ideea! Ne-a unit plăcerea de a realiza
ceva. Ne-a unit chiar nebunia! Şi tot acestea ne unesc până acum.
Victor Tanasii (V.T.) Pe noi „Coridor”-ul ne-a unit. Şi deja după „Coridor” am ajuns a fi mult mai mult decît simpli prieteni.
Alexandru Luca (A.L.) Acum suntem prieteni buni, la început
eram distrămaţi şi ne priveam altfel, eram invidioşi şi exista rivalitatea între noi. Mai apoi am spus: „de ce să fim rivali dacă putem fi prieteni?”. Cu timpul prietenia a crescut, plus avem şi relaţii de breaslă, acum.
2. Care-i aportul fiecăruia în activitatea grupului?
I.S. Eu sunt redactor-şef, iar ceilalţi – redactori.Nu avem un plan, fiecare scrie ce vrea. Mereu e diferit, cine deţine informaţii, acela şi scrie.
G.I. Toate activităţile noastre le împărţim proporţional între noi. Fiecare face totul şi fiecare face nimic. În alte cuvinte, unul pentru
toţi şi toţi pentru unul!
V.T. Întotdeauna polii opuşi se atrag. Deaceea pe noi ne uneşte faptul că noi patru suntem total diferiţi: Alexandru – este o fire mai romantică, mai cu idei adică el poate vorbi numai prin figuri de stil. Ion – este cel mai responsabil şi este cel ce ne îndrumă mereu.George - … este fix, şi în primul rînd îşi îndeplineşte obligaţiunile.
Mie îmi place să-mi ajut prietenii iar atunci cînd am de făcut ceva o fac de sinestătător.
A.L. Nu există o ierarhie fixă, oficial funcţiile sunt împărţite, dar în realiate spunem că avem toţi aceeaşi funcţie – adică facem toţi ceea ce ştim mai bine.
3. Cum a apărut ideea publicării ziarului?
I.S. Spontan – într-o zi friguroasă de iarnă (râde), în timpul unei ore. La început aveam ideea creării unui radio (dar a trecut repede),
apoi a ziarului facultăţii.
G.I. Ideea a apărut într-un auditoriu din Facultate. Iniţial am vrut să edităm un mic ziar pentru „torentul” nostru. Cineva ne-a recomandat să ne apropiem de dl. Eugen Luchianiuc şi să-i împărtăşim
ideea. De la dl. Luchianiuc am aflat despre existenţa Centrului Editorial la Facultatea noastră şi despre posibilitatea de a edita un ziar pentru toată facultatea. După aceea am mers la dl. Decan, d-lui şi-a exprimat acordul şi, astfel, toate acţiunile noastre au avut efectul de domino, pas cu pas, coerent şi consecutiv.
V.T. Într-o zi, George şi Ion, s-au apropiat de mine cu propunerea
de a crea un ziar, căci am observat că, în mod paradoxal, facultăţile de medicină ori drept, aveau un ziar al Facultăţii, iar jurnaliştii – nu.
A.L. Într-o zi friguroasă (zîmbeşte) era ultima pereche, afară era deja întuneric şi în sala de curs eram cam puţini. Aiuream şi noi şi ne-am gîndit să facem un radio, dar am abandona repede ideea,
Ion a propus: „mai bine ar fi un ziar”. A doua zi am mers la decan şi am început colectarea materialelor, aşa a luat foc.
4. Cui aparţine ideea denumirii ziarului?
I.S. Nu mai ţin minte, cred că lui Victor. Ştiu sigur că am pierdut o zi întreagă pentru a alege un nume şi la început era “Domino”.
G.I. Iniţial ne-am gândit la denumirea „Domino”. Iar în ultima zi, ultima oră, ultimul minut (ca de obicei) a apărut denumirea „Coridor”. Cred că era Victor cu ideea…sau dl. Luchianiuc. Nu mai ţin minte.
V.T. Idei erau diferite, dar cea de „Coridor” a fost a mea.
A.L. Nu ştiu sigur, nu-mi pot aminti, erau mai multe opţiuni: Punct; Domino; dacă nu greşesc Victor a venit cu ideea.
5. Cum aţi ales redactorul-şef?
I.S. În urma unui scrutin majoritar. A fost un vot secret şi liber.
După numărarea foiţelor (buletinelor de vot), majoritatea mi-au
revenit mie.
G.I. Am tras la sorţi…(zâmbeşte). Şi a fost o alegere reuşită, Ion
seamană a un redactor-şef.
V.T. Prin vot democratic şi anonim l-am votat pe Ion Surdu cu
toată echipa.
A.L. Am găsit în bancă un pahar de unică folosinţă lăsat, de vreun
student şi din el am făcut urna de votare, am aruncat acolo
cîte o foiţă cu nume, aşa a fost ales Ion, e tăcut şi face treabă.
6. Ce teme îţi place să abordezi?
I.S. Politica în primul rând, social în al doilea, iar în rest ceea ce
mă interesează şi afectează.
G.I. Teme social-politice, chiar şi social-politicul din cadrul Facultăţii.
V.T. Analiză, opinii, reflectări şi sigur ştiri şi reportaje.
A.L. Temele despre politică mă atrag cel mai mult şar asta nu
ţine de specificul facultăţii. Scriu ceea ce mi se cere dar oricum
rămîn la lirică, asta îmi place mult.
7. Cenzură sau auto-cenzură?
I.S. Nici una. Poate auto-cenzura în sens pozitiv, la fel ca invidia
sau propaganda albă. Normal că nu trebuie să publicăm ceva obscen
sau doar de dragul scrisului.
G.I. Autocenzura…normală, soft. Autocenzură trebuie s-o aibă
fiecare, fiindcă nimeni nu ne spune, e bine sau e rău. Noi singuri
ne dăm seama.
V.T. Autocenzura fiindcă mai bine mă autocenzurez decât să fiu
cenzurat.
A.L. Eu mereu mi-am exprimat părerea, dacă nu aveam dreptate
colegii mă corectau dar nu avem o orientare pollitică în ziar. Ne
cenzurăm unii pe alţii dar evident există şi autocenzura.
8. Cât de deschişi sunteţi pentru alţi colaboratori?
I.S. Tare deschişi pentru articole, dar echipa rămâne aceiaşi adică
nu vor fi introduşi în caseta redacţională.
G.I. Suntem extrem de deschişi. Studenţii trebuie doar să se
apropie de noi cu materialele lor. Vom lucra împreună şi vom
ajunge la un acord comun, dacă materialul merită să fie publicat
sau nu.
V.T. Niciodată nu spunem nu celor care vin cu articole. Putem
să nu publicăm articolele, atât ale noastre cât şi a celor din afara
echipei, atunci când depindem de tehnică.
A.L. Suntem foarte predispuşi colaborării, chiar din primele numere
am anunţat colegii să vină cu materialele sale, trîmbiţam
şi prin coridoarele facultăţii dar oricum rămîneam neauziţi. De
vină este poate faptul că ne crede lumea îngîmfaţi şi posesivi.
9. Cum vezi „Coridorul” în viitor?
I.S. Dorim să rezistăm, să existăm, o atitudine mai colegială a
celorlalţi studenţi faţă de coridor. Colaborări cu profesori şi studenţi.
Mărirea formatului la A3.
G.I. Îl văd mai bun din toate punctele de vedere. Aspectul exterior,
estetica, calitatea conţinutului, totul se va îmbunătăţi.
V.T. Un ziar cu multe schimbări, cu mai mulţi colaboratori şi
sigur cu mult mai mulţi cititori.
A.L. Sperăm să intervină schimbări în forma de machetare, şi un
vis de-al meu: să avem mai mulţi colaboratori, un tiraj mai mare
şi „teme mai serioase” (rîde).

Cristina ENACHE, Dana GHEORGHIŢĂ,
Olga ROŞCA, Anastasia TABURCEANU

Niciun comentariu: