duminică, 15 iulie 2007

Despre alegerile locale…

adoptată la 23 martie de către Parlamentul R. Moldova.
Mandatul actualilor aleşi locali expiră pe data de 25 mai curent.
După părerea mea nici de data asta nu vor fi validate alegerile.
Pe lângâ mai multe motive, deja ştiute (şi care vor rămâne valabile de data trecută), unul din ele este (sau va fi), în viziunea mea, plecarea masivă a tinerilor în SUA (programul Work&Travel) exact înaintea alegerilor respective…
Poate nu e un motiv serios sau esenţial, pentru unii, dar 1000 (2000, 3000 sau chiar şi 100 de voturi) sunt importante; pot fi decisive pentru un candidat sau altul (sau pentru validarea scrutinului).
Important este că pleacă, în mare parte, cei activi politic… Desigur, că am auzit şi opinii precum că “oricum dacă rămân, vor prefera să doarmă sau să meargă la film în timpul votului”, opinie cu care nu putem să nu fim de acord… din păcate… Pentru că suntem indiferenţi din punct de vedere politic; ne este până în cot cine ne conduce şi cine… nu mai contează…
De fapt, poate fi şi înţeleasă această atitudine a oamenilor, judecând după cum creşte lista doritorilor de a câştiga fotoliul de primar. Pe cine să votezi? În cine să ai încredere? ş.a.m.d. Dacă era un candidat unic din partea opoziţiei (sau, cel mult, 2), era altă situaţie. Dar aşa, vom merge din alegeri în alegeri, deoarece rânza fiecăruia e mai mare decât a celorlalţi…

P.S.
Până când nu vom conştientiza că “ceea ce am mai scum în viaţă este votul meu” (Constantin Tănase) , nu vom avea alegeri validate şi nu vom avea la conducere oamenii pe care îi dorim să-i vedem…

Surdu Ion

Niciun comentariu: